onsdag 26 september 2012

Träningsvärk!!

Jag gick all-in kan man säga och började med Bodypump i måndags för att sedan fortsätta med ett Bodycombat-pass igår. Visst är det skönt med träningsvärk, sådär som jag kan få efter en löprunda, i låren och rumpan... när det känns att jag har gjort någonting bra.
MEN detta är något utöver det vanliga. Jag har nog använt muskler som jag inte trodde fanns och som inte används vid löpning... Jag gnäller - för det gör ONT!
Jag kan inte räta ut armarna, höger är värst. Kan inte göra vissa rörelser som att sätta håret i hästsvans, klia mig på näsan eller ta luggen och lägga den bakom örat. Vem ska tvätta mitt hår??
 
Hoppas och ber till någon högre makt att det går över till i morgon, det känns som att jag har någon djävul inne i kroppen.
 
Det positiva är ju att jag tyckte att båda passen var roliga och jag kommer att gå dit igen. Barnen trivdes kanon i lekrummet så det är ju bra!
 
Ikväll blir det lite "tycka-synd-om-mig" (fast det är självförvållat) med nya Johan Falk-filmen och mysbyxor och en filt i soffan samt lite tända ljus!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar