torsdag 27 september 2012

Didriksons

Har ju glömt berätta...
När jag fick ordning på min telefon igen (vilket berodde på att jag behövde ett nytt simkort och inte på någon driftstörning! Lätt fixat i Telenorbutiken i Knalleland, känns som att de på kundtjänst inte är till hjälp alls) och lyssnade av min telefonsvarare hade personal på Team Sportia talat in ett meddelande... Kortfattat handlar det om att jag har lämnat in min jacka där, som jag köpte i oktober förra året och bara kort därefter upptäckte jag att den var lite trasig vid ena fickan. Pyttelitet, men en jacka för 1600 ska inte gå sönder så fort! Inga problem, de skulle lämna jackan vidare till Didriksons lager som skulle laga den. Eftersom det inte var tal om någon ersättningsjacka i vintras lät jag det vara, glömde bort det, kom på det nu i augusti och lämnade in den då.
Tyckte att det gått alldeles för lång tid (över en månad) och kontaktar butiken som i sin tur kontaktar Didrikson och så vidare...
Nu till tisdagens telefonsamtal:
De hittar inte min jacka!! Den har kommit bort!!!
Mycket märkligt kan jag tycka, finns det inte rutiner för hur sådant här sköts?? Skäms, Didriksons!
Tjejen i TS-butiken skämdes jättemycket, men det är ju inte hennes fel! Jag får välja en ny jacka för 1600 så för mig gör det inte så mycket, men min förra modell finns ju inte kvar, så jag hoppas att årets modell är lika skön, för  det lutar åt Didriksons ändå, för jag gillar ju jackorna. Bara hoppas att jag slipper råka ut för samma sak igen.
Lutar åt denna:
Ser bra ut iallafall. Stora fickor är bra :)
 
När det gäller barnens vinteroveraller så är Noelles lagom, Williams har jag sålt och han har fått en ny. Fast gammal, eller vad man säger. Han fick en likadan som han hade, fast en storlek större, en Didriksons Kilimanjaro som de sålde med rabatt. Bra, för jag gillar inte alls årets modell:
Ser jättebreda ut...
 
Nu blir det snart att fixa lite mat, sedan när barnen somnat måste jag gå igenom alla anteckningar en gång till.. Prov 8.30 i morgon om demenssjukdomar. Jag tror att det kommer gå okej, inte jättebra men inte heller jättedåligt, jag kan ju en del :)

(Bilder lånade från www.teamsportia.se och www.intersport.se)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar